[ Print ]  [ Close ]

http://law.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=21072   , 1403/02/31


انعقاد تفاهم نامه میان دانشگاه تربیت مدرس و شرکت ساخت ماشین‌آلات و تحقیقات پگاه

نمایندگان شرکت ساخت ماشین آلات و تحقیقات پگاه وابسته به شرکت صنایع شیر ایران(پگاه) صبح امروز 30 مهر ماه با حضور در دانشگاه تربیت مدرس در زمینه همکاری‌های مشترک دیدار و گفت‌وگو کردند.
در این جلسه تفاهم‌نامه بررسی راه‌کارهای همکاری مشترک در زمینه انجام محاسبات و شبیه‌سازی انتقال حرارت در مبدل حرارتی
 UHTدر سیستم در حال کار موجود در شرکت صنایع شیر ایران در راستای انجام محاسبات حرارت سیالات در ساخت دستگاه مشابه با ظرفیت‌های بالاتر یا پایین‌تر و بررسی راهکارهای مشترک در زمینه ساخت قطعات یدکی و... در ۶ محور منعقد شد.
دکتر عبداله زاده معاون پژوهشی و فن‌آوری دانشگاه تربیت مدرس در این دیدار با اشاره به ظرفیت و توانمندی دانشگاه خاطر نشان کرد: از آنجایی که در دانشگاه تربیت مدرس مقطع کارشناسی وجود ندارد، تمرکز اساتید بر روی پژوهش است و این مسئله با توجه به جوان بودن اساتید و اعضای هیأت علمی ما در مقایسه با دانشگاه‌های قدیمی‌تر مانند علم و صنعت و دانشگاه صنعتی شریف و...پررنگ‌تر است. به طوری که ما در سرانه تولید علم در کشور در رتبه اول قرار داریم.
معاون پژوهشی دانشگاه ادامه داد: در رده مسئولان و مدیران دانشگاه نیز نگاه جهادی وجود دارد و همه تلاش می‌کنند دانشگاه را به قله‌های پیشرفت برسانند.
وی به۶۰۰  آزمایشگاه و عرصه‌های پژوهشی در دانشگاه تربیت مدرس اشاره و تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که در دانشگاه دنبال می‌شود ارتباط با صنعت است و ما سال گذشته ۱۰۳ قرار داد با صنعت منعقد کردیم. بسیاری از این پروژه‌ها در سطح کشور اثر بخش بوده و حتی برخی طرح های محرمانه مربوط به صنایع دفاعی مرهون زحمات دانشجویان و اساتید دانشگاه تربیت مدرس است.
دکتر عبداله زاده یکی از مهمترین مزیت‌های دانشگاه را ارتباط نزدیک میان دانشکده‌ها دانست و گفت: در این دانشگاه ارتباط خوبی میان دانشکده‌ها وجود داشته و ظرفیت‌های بالایی به طور مثال در بخش مهندسی، مدیریت و اقتصاد و حقوق وجود دارد که در سطح کشور قابل توجه است.
مهندس علی حبیبی مدیر عامل شرکت ساخت ماشین آلات و تحقیقات پگاه نیز ضمن معرفی فعالیت‌های این شرکت گفت: با توجه به وجود تحریم‌ها و نیاز کشور در ساخت ماشین آلات و قطعات صنایع غذایی و وجود توانمندی شرکت های داخلی تصمیم گرفتیم ساخت قطعات و دستگاه‌های مربوط به این حوزه را با استفاده از ظرفیت متخصصان داخلی از جمله دانشگاه‌ها انجام دهیم.
وی با اشاره به  ساخت سالانه ۲۰۰۰ قطعه مورد نیاز صنعت خاطر نشان کرد: در سال گذشته با ساخت قطعات در بخش ماشین آلات، ۲۵ میلیارد تومان صرفه جویی داشتیم.
مهندس حبیبی همکاری با دانشگاه را به دلیل بالا بودن ظرفیت علمی آن مثبت ارزیابی کرد و گفت: هدف ما بومی ساختن دانش فنی در این حوزه به عنوان پروژه ملی و ممنوعیت واردات دستگاه‌هایی مانند استریلایزر است که امیدواریم با همکاری دانشگاه بتوانیم به موفقیت‌های بیشتری در این بخش دست پیدا کنیم.
پس از پایان جلسه نمایندگان شرکت ساخت ماشین آلات و تحقیقات پگاه از برخی آزمایشگاه‌های دانشگاه بازدید کردند.


 


 


14:31 - يکشنبه 30 مهر 1402    /    شماره خبر : 21072    /    تعداد نمايش خبر : 136