[ Print ]  [ Close ]

http://law.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=21016   , 1403/02/31


مراسم معارفه دانشجویان نو ورود دانشکده هنر و معماری برگزار شد

دکتر رضا افهمی عضو هیأت علمی دانشکده در ابتدای این مراسم ضمن خوشامدگویی به دانشجویان نو ورود، یاد و خاطره استاد عالمی و دکتر ندایی دو عضو هیأت علمی درگذشته ی دانشکده را گرامی داشت و گفت: دانشجویان و پژوهشگران که درصد کمی از جمعیت جهان را تشکیل می دهند، در واقع افراد برگزیده ای هستند که نقش پیش برنده ی جهان را بر عهده دارند و این امکان که به بشریت خدمت کنند برای آنان فراهم است.
وی در ادامه دانشگاه تربیت مدرس را به عنوان دانشگاهی با ویژگی های دانشگاه معاصر قلمداد کرد و افزود: در برهه ای از زمان که بنیان دانشگاه ها به عنوان مراکزی که فقط به آموزش و یادگیری می پردازند، متزلزل است، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاهی است که بر مبنای دانشگاه معاصر شکل گرفته و به عنوان یک دانشگاه پژوهش محور توسعه یافته است. شما نیز به عنوان قشر برگزیده می توانید از امکانات این دانشگاه برای ارتقا جایگاه علمی خود و ارتقا کشور استفاده کنید.
در ادامه دکتر منصور یگانه، رئیس دانشکده هنر و معماری ضمن خیر مقدم و آرزوی موفقیت برای دانشجویان نو ورود اظهار داشت: دانشکده هنر و معماری دانشگاه تربیت مدرس جزء دانشکده های برتر، پیشرو و سرآمد در سطح کشور است و طیف وسیعی از حوزه ها و رشته های هنری، معماری و شهرسازی را در فضایی تعاملی در بر گرفته است. این دانشکده در برخی رشته ها دارای جایگاه ویژه در کشور و در برخی حوزه ها دارای جایگاه شناخته شده در عرصه فعالیت های بین المللی است.
وی با اشاره به این مطلب که دانشجویان اصلی ترین سرمایه های یک دانشگاه هستند، خاطر نشان کرد: دانشکده هنر و معماری دانشگاه تربیت مدرس جزء گزینه های اول تا سوم دانشجویان در انتخاب محل تحصیلات تکمیلی است و دانشجویانی که این دانشکده را برمی گزینند معمولا از دانشجویان برتر، نخبه و بسیار توانمند هستند. رسالت ما نیز در قبال دانشجویان این است که بستر مناسبی برای رشد و توسعه آنان در جنبه های مختلف فردی و اجتماعی فراهم کنیم.
دکتر یگانه افزود:  جایگاهی که هم اکنون دانشکده هنر و معماری از آن برخوردار است مرهون تلاش دانشجویان، اساتید، کارمندان و مدیران قبلی دانشکده است. زحمات آنان باعث شد که این دانشکده در حال حاضر صاحب گفتمان، صاحب جایگاه و در سطح ملی شناخته شده و پیشرو باشد. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح دستاوردهای دانشکده پرداخت و گفت: در تولید مقالات علمی بین دانشکده های رقیب اول هستیم. 50 درصد پژوهش های علمی کشور در حوزه هنر و معماری در این دانشکده انجام می شود. در زمینه فعالیت های بین المللی با اختلاف، پیشرو هستیم. اعضای هیأت علمی دانشکده ما جزء پراستنادترین اساتید و سرآمدان علمی کشور هستند. به دلیل حضور اساتید به نام و برجسته در این دانشکده و تولیدات علمی و هنری ارزنده و فاخر، دانشکده هنر و معماری دانشگاه تربیت مدرس مرجعیت علمی و هنری پیدا کرده و در جشنواره های داخلی و خارجی صاحب عناوین و جایزه های برتر شده است.
دکتر یگانه اضافه کرد: امیدوارم دانشجویان نو ورود با برنامه ریزی و هدف گذاری دقیق از فرصت شاگردی این اساتید شاخص که هر کدام در رشته خود برند محسوب می شوند، بهره مند شده و به بهترین شکل از امکانات دانشکده مانند آزمایشگاه ها، آتلیه ها، استودیو ها و... برای ارتقای توانمندی های خود و دانشگاه استفاده کنند. ما بهترین دانش آموخته های را به جامعه علمی و هنری کشور تحویل داده ایم و دانشجویان این دانشکده همواره موجب افتخار ما هستند.
دکتر مهدی افشار معاون پژوهشی دانشکده نیز ضمن معرفی همکاران اداره پژوهش گفت: دانشکده هنر و معماری از لحاظ پژوهشی، تعداد مقالات، طرح های کاربردی، پایان نامه و رساله های برتر، جایگاه خوبی دارد.
وی افزود: در آبان ماه دوره ایمنی،  تور آشنایی با کتابخانه مرکزی و کارگاه کد اخلاق برگزار می شود که حضور دانشجویان نو ورود در آن ها لازم و ضروری است. دانشجویان جدید به خصوص در مقطع کارشناسی ارشد به دلیل محدودیت زمان، باید از همین ابتدا به قوانین و مقررات پژوهشی توجه کنند و از آیین نامه ها و شیوه نامه های پژوهشی مطلع شوند.
دکتر افشار تصریح کرد: دانشگاه زمینه های پژوهشی را برای شما فراهم می کند تا در این فضا رشد کنید. آزمایشگاه های موجود، امکانات و تجهیزات دانشکده، تفاهم نامه هایی که با نهادها، سازمان ها و ادارات منعقد شده و در راستای کاربردی شدن پژوهش ها در قالب ارتباط با جامعه و صنعت به دانشجویان کمک می کند، همه این موارد برای این است که شما رشد کنید، باعث رشد  شکوفایی دانشکده و دانشگاه هم باشید و در جامعه هنری بدرخشید.
در بخش دیگری از این مراسم دکتر سید مهدی خاتمی معاون آموزشی دانشکده نیز ضمن معرفی همکاران این حوزه برخی نکات آموزشی را تشریح کرد و خواستار مراجعه دانشجویان به سامانه هوشمند قوانین و مقررات معاونت آموزشی شد.
وی آگاهی از قوانین و ضوابط آموزشی و شیوه نامه های موجود را ضروری دانست و در خصوص بحث تمدید مدت تحصیل، شرایط و تبعات آن توضیحاتی ارائه کرد.


 


13:18 - دوشنبه 24 مهر 1402    /    شماره خبر : 21016    /    تعداد نمايش خبر : 162