[ Print ]  [ Close ]

http://law.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=20108   , 1403/02/30


مراسم نکوداشت روز استاد در پردیس کشاورزی برگزار شد

به مناسبت روز استاد، روز دوشنبه اول خرداد ماه جاری، مراسم نکوداشتی با حضور هیات رئیسه پردیس و حجت الاسلام دلنواز در بوستان ترویج دانشکده برگزار و از زحمات اساتید دانشکده تقدیر بعمل آمد.
در ابتدای این نشست حجت الاسلام دلنواز، نماینده نهاد رهبری در پردیس کشاورزی طی سخنانی اظهار داشت: امام رضا (ع) برای ملت ایران و جهان مایه برکت بوده و هست و هزاران عاشق و دلداده از سرتاسر جهان به پابوس حضرت مشرف می شوند. امام رضا علیه السلام حق بزرگی برگردن ما ایرانیان دارد. آن حضرت با هجرت به مرو مهم‌ترین حرکت سیاسی خویش را در قالب تبیین حکومت اسلامی و حقیقت تشیع ناب، شیعیان خصوصا ایرانیان را به سمت امت واحد کردن سوق دادند، امام رضا در این خصوص به نحوی عمل کردند که بعد از حضرت دیگر انشعابی بین شیعیان ایجاد نشد و علاوه بر این ایشان جمع زیادی از شیعیان متفرق شده از حول محور امامت را دوباره به آغوش هدایت اهل بیت رهنمون شدند و در اثر این حرکت حساب شده، طولی نکشید که همه مردم ایران زمین در جرگه اهل بیت در آمدند و غالبا مردمان این مرز و بوم پیرو مکتب اثنی عشری شدند.
وی افزود: مهم ترین حرکت سیاسی امام رضا(ع)، تبیین حکومت اسلامی و معرفی تشیع ناب و تشکیل امت واحده اثنا عشری در بین جوامع اسلامی خصوصا ایران بود، از این روی از خدمات امام رضا در ایران آن زمان می توان امت سازی را نام برد، فرایند ساختن یک هویت توحیدی ذیل پرچم ولایت تا ایرانیان از نظر سیاسی در بلند مدت پایدار و قابل دوام بمانند. پایداری ملت ایران مدیون درایت امام رضا (ع) می باشدچرا که ان حضرت تعادل بین هویت اسلامی و هویت ملی ایرانیان را به شکل مناسب برقرار کردند به نحوی که: رقابت‌های قومی و قبیله گرایی تمایلات جدایی طلبانه و تجزیه طلبانه در این مرز و بوم به حاشیه رفت و حب اهل بیت با محوریت ایران اسلامی جایگزین تعصبات قومی، زبانی و نژادی شد.
در ادامه مراسم دکتر پورجم، رئیس پردیس کشاورزی در خصوص جایگاه استاد و عالم و همچنین نقش استاد شهید مطهری در بیداری جوانان و برپایی انقلاب اسلامی صحبت نمود.


 


14:42 - دوشنبه 8 خرداد 1402    /    شماره خبر : 20108    /    تعداد نمايش خبر : 203